Grupa Żabki
Grafomotoryka w zabawach ukryta – założeniem programu jest doskonalenie motoryki małej oraz sprawności wzrokowo-ruchowej. Stanowi także wyjście naprzeciw wymogom edukacyjnym zawartym w aktualnej podstawie programowej wychowania przedszkolnego: „dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej (…) dysponuje sprawnością rąk oraz koordynacją wzrokowo-ruchową potrzebną do rysowania, wycinania i nauki pisania ”. W przypadku dzieci najlepszą formą nauki jest oczywiście zabawa. Dlatego też tematyka zajęć opierać się będzie na wykorzystywaniu nietypowych przyborów, które zachęcają do działania, dają duże możliwości rozwijania kreatywności, wpływają na koncentrację i dostarczają różnorodnych bodźców sensorycznych, a dodatkowo pobudzają ciekawość, wyobraźnię i mobilizują do aktywności i poszukiwań.
Skąd się biorą produkty ekologiczne? – to ogólnopolski program edukacyjny opracowany przez Główny Inspektorat Sanitarny wspólnie z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi, którego celem jest zwiększenie świadomości i wiedzy na temat rolnictwa ekologicznego oraz budowanie właściwych nawyków życwiniowych.
Czyste powietrze wokół nas – to program, którego celem jest wzrost kompetencji dzieci i rodziców w zakresie ochrony przed ekspozycją na dym tytoniowy oraz zwiększenie umiejętności dzieci w zakresie radzenia sobie w sytuacjach, gdy przebywają w zadymionych pomieszczeniach lub gdy dorośli palą przy nich tytoń.
Mamo, Tato – co Wy na to? – to program, który powstał z inicjatywy pracowników Oddziału Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Poznaniu. Jego głównymi celami jest:
– zwrócenie uwagi rodziców i opiekunów na specyfikę rozwoju dzieci , istotę zmian fizycznych i psychicznych, których doświadczają ze szczególnym naciskiem na ich potrzeby, słabości, kryzysy;
– kształtowanie prawidłowych nawyków prozdrowotnych u dzieci;
– przekonanie rodziców i opiekunów o słuszności podejmowania działań profilaktycznych w domu i środowisku przedszkolnym, które służą poprawie i umacnianiu właściwych zachowań sprzyjających zdrowiu fizycznemu, psychicznemu i społecznemu;
– zachęcanie do spędzania wspólnego czasu rodziców/opiekunów z dziećmi podczas wykonywania zadań.